torsdag 14 juni 2007

Vuxenpoäng, igen!

Jag var otroligt duktig igår! Kort historia blir lite längre:
Mannen vill ha nya sandaler. Förra årets skit snygga Timberland sandaler hade gått sönder. Ok, vi har inte råd med 800 kr sandaler nu. Mannen hinner inte få lön innan Kreta resan. Hur göra? Köpa på kredit lockar inte. Jag vill helst inte leva på lånade pengar (se ex. Lyxfällan). Jag kommer på att man kanske skulle kunna få dom lagade hos en skomakare.
Sagt och gjort. Igår gick jag dit. Han tittade på dom och drog lite och sa:
Jag måste sy på en grej här och det kan bli lite knepigt.
Oj, tänkte jag, nu blir det dyrt!
Jag kan laga dom för 60.
60 kr, sa du. Fint, bra!
Jo, men det tar lite tid.
Tid, tänkte jag det har vi inte. Vi åker om typ en vecka.
Du får hämta dem imorgon.
Är dom klara imorgon och det kostar 60 spänn?
Jo, visst.
Det skall bli ett sant nöje och se hur den där lagningen ser ut.
Hoppas bara att mannen blir nöjd. Jag är otroligt nöjd med min insats i alla fall.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Utan skomakare skulle jorden förmodligen sluta snurra.