torsdag 25 oktober 2007

Lite tid för mig själv (och lillan)...

En av fördelarna med att vara föräldraledig är att man kan delta i flera roliga och barnvänliga aktiviteter. Idag går vi på sagostund på biblioteket. Det innebär att jag lämnar lilleman i sagorummet ca 40 minuter och kan under tiden sitta och läsa någon av de typ 150 vecko- och månadmagasin de har på bibblan. Eller kanske gå runt och strosa bland alla nyheter i bokhyllan. Hittar jag en trevlig deckare skulle jag kunna gå och sätta mig i cafeterian för att fika och läsa. Jag kommer sällan längre än till veckomagasinen. Man plöjer "Vi föräldrar", "Föräldrar och barn", "Family Living", "Damernas värld" osv. Det är underbart!

1 kommentar:

Stark och fri sa...

Mysigt, det är de små stunderna man får för sig själv, när man vet att småttingarna har det bra, som är BÄST.