tisdag 9 oktober 2007

På jobbet

Sitter på jobbet och bloggar lite i väntan på att någon vill ta en kopp kaffe med mig. Hittar inte pappren jag var här för att hämta, hittar inte chefen, som visar sig vara på Gran Canaria, hittar inte kanslisten för att namn och adressändra, som visar sig jobba halvtid på förskolan.
Jag älskar att surfa lite: hemnet, blocket, bloggvänner och släktingar. Nu har lillsien somnat och det kurrar lite i magen. Kanske borde jag åka hemåt. Men jag borde hälsa på några fler arbetskamrater. Försöker vänja mig vid tanken att börja jobba igen. Blir det 75% eller heltid? Plånboken säker heltid, men vad säger orken?

1 kommentar:

Stark och fri sa...

Det är svårt det där med att välja arbetstid. För mig fungerar det fint med 80%, men visst märks det i plånkan. Du kanske kan börja på 75% och vikariera extra ibland?