onsdag 10 oktober 2007

Modemet lyser inte...

Nu sitter vi här med våra i-landsproblem igen. Telia har sålt in ett tv paket till oss. Snällt har de skickat med ett nytt modem, som visar sig inte funka så bra. Den är helt död. "Boring!", är mannens kommentar. "Shit, inget Grey´s... idag heller", tänker jag. Men jag har ju Lap Topen, det är ju nästan lika bra.

Jag har jobbat på bästa mamman priset i veckan också. Jag ställde mig och gjorde våfflor igår kväll och idag har vi varit på badhuset i över 3 timmar, inklusive fika. När dom sedan surar för att dom inte får ta med kompisar hem klockan 17.30 en onsdagskväll, eller för att det blir smörgås och mjölk till kvällsmat eller för att jag bara läser en saga, då lackar den här mamman ur.

Mannen kämpar på med det döda modemet och alla sladdar. Om det är nån som kan blåsa liv i ett döfött modem, så är det han... Skönt att han är hemma. Imogon får han läsa sagan.

Inga kommentarer: