måndag 9 februari 2009

Lycka

Lilleman älskade sin brottning!
Klubben har träning 2 gånger i veckan.
Efter flera år i kö fick Lilleman plats på barngympan i januari och har hunnit vara med 3 gånger. Sedan är det simskola på lördagar. Vi inser redan nu att det här schemat kommer ingen orka, så vi får passa barngympan. Tyvärr.
Lilleman var så entusiastisk över sin brottning att Slarvan faktiskt kunde tänka sig att följa med och testa.

Det innebär:
Måndag: brottning (L & S)
Tisdag: kör (S)
Onsdag: barngympa (L) (om vi inte slopar den, även om Mannen så ordentligt betalade den förra gången)
Torsdag: brottning (L & S)
Fredag: -
Lördag: simträning (L & S)
Söndag: målarkurs (S)

Som sagt, jag älskar att barnen har fritidsaktiviteter. Ibland kan jag tycka att det är djävligt tur att jag jobbar 75%. Vi hade aldrig varit hemma annars...

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Och när hinner du med DINA fritidsaktiviteter??? ;0)

Ke.Li sa...

Va? Jag?
Du menar att dricka vin med vänner på lördagar. Jo, det hinner jag med. Sedan pluggar jag endel på min fritid. Går promenader med vänninan. Bloggar och facebookar.
Renoverar.
Jag kan ju trösta mig med att Mannen tycker det är okej fritid att dricka vin med vänner på lördagar. För han har heller ingen fritid!

Sandra sa...

...och snart ska barn nummer 3 in med sina aktiviteter också...