fredag 20 februari 2009

O fan, vad det kliar...

Klockan 17.00 började discot.
Några av barnen på jobbet klär om på toan och vill ha hjälp att fixa frillan.
Fröken ställer upp som frisör.
Hittar ägg.
Hittar lus.
Får panik.
Döljer paniken genom att raskt sätta upp en tofs och spraya lite svart färg. Voliá!
Vill inte förstöra hela discokvällen för en 7 åring, så jag säger inget.

17.05 ringer jag mammans mobil. "Jo du, det är så att..."
"Iiiii" hörs i andra ändan.
Så enkelt har jag förstört någons fredag. Det gick på en sekund!

4 kommentarer:

Monica sa...

Konstigt att de flesta av oss fortfarande reagerar så stärkt på ordet löss..

Ninne sa...

nä fy fasen...samma när det finns skabb på mitt jobb. Man får ju superklåda...urk

Anonym sa...

Fast vi som jobbar med barn, vi är vana. Eller hur? ;)

Chrissan sa...

Ouch!
Men tur i oturen att du upptäckte det tycker jag. Då slipper hon kanske sprida det mer...