fredag 8 maj 2009

Att gilla läget

Fredag förmiddag.
2 barn hemma.
2 timmars ohämmat surfande.
2 koppar kaffe.
Frukostdisken är diskad.
Tvättmaskinen går.
Väntar på att ta en dusch och raka benen.
Barnen lämnas 11.
Jobbet börjar 11.30.

Ändå envisas de på jobbet att jag måste dra ner på temot, lära mig att säja nej och kräva att Mannen köper en bil till mig, så jag har hjul när han är ute och reser. De tycker att jag är en "gå-in-i-väggen-about-to-happen". De tycker att vi renoverar för mycket och att det inte är klokt att jag låter Mannen träna inför varvet och vara borta från hemmet mer än nödvändigt.
Jag tycker de överdriver. Det ända som oroar mig i allt det här är att Mannen jobbet för mycket på sitt betalda jobb och att han sliter för mycket med vårt hus.
Jag tycker att jag har ett soft liv.

2 kommentarer:

En Lisa... sa...

Vet du, det är inställningen som räknas! Jag tror att du är en sådan som skulle må mycket sämre om du hade för lite att göra. Det viktigaste att komma ihåg är att man ska vara snäll mot sig själv. Om man inte känner för att stortstäda en dag när man verkligen bestämt sig för det, så är det helt ok att skita i det.
Och att inte tro att alla andra har sammma energi ;)

Tudorienne sa...

Du passar ju på att softa och njuta, det är superviktigt.