fredag 15 maj 2009

Livet är en strid

Slarvan skall gå på kalas.
Vi plockade fram festkläder för flera timmar sedan.
Så skickades hon ner att byta om.
Hon kommer upp i en helt annan stass.
Vita jeans, "vitt" urtvättat linne och en vit Tuxer VCT träningsjacka.
Mama don´t like.
Jag ville inte att hon skulle ha VCT tröjan. Den går fet bort.
Slarvan grät och stod på sig. Hon ville vara vit. (Hon fick visst medhåll av Mannen.)
Jag gav mig under STOR protest: "Det är inte första gången vi bråkar om det här och absolut inte den sista. Men jag ger mig den här gången, för du är ju i alla fall inte naken."

Så nu går hon på kalas i en fesen träningsjacka och Mannen tyckte det var okej!
Jag som helst inte skall åka till Maxi en söndagskväll i träningsbrallor, om han får bestämma.
Vad fan händer? Har han blivit soft?

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Bara att konstatera att du har en tonåring light. Låt henne bestämma själv, för hon vet vad som är coolt, men det gör inte du.

Stark och fri sa...

Åh, dessa klädstrider... Vad ska man göra? Själv minns jag när jag blev påtvingad något jag absolut inte trivdes i. Svårt det där!

En Lisa... sa...

Jag blev aldrig påtvingad kläder jag inte ville ha på mig och det är jag såååå tacksam för. Undrar om jag kommer vara lika storsint?