onsdag 27 maj 2009

På återseende

Här haglar vuxenpoängen.
Jag skall på kurs.
Med övernattning och bjudmiddag.
I fackligt arbete.
Smaka på den.
Hur hamnade jag här?
Jag är en sån som tjuvröker, dricker färgglada drinkar och ser mitt jobb som ett kall, eftersom jag arbetar mer eller mindre gratis.
Detta med fackligt arbete fanns inte med på min karta.
Sånt sysslar andra med.
Jag sysslar med A-kassa, för att stämpla upp till heltid.
Okej, då, inte nu.
Men jag hoppas att jag skall överleva 2 dagars kurs i valberedningsarbete.
Bubbelpool och 3 rättersmiddag.
Inte något ont, som inte har något gott med sig...

4 kommentarer:

kalle sa...

ja, vem är förvånad? vi visste väl alla att det var något som fanns där nere och bara väntat på att komma upp till ytan. välkommen över till andra sidan.

Sus sa...

*viskar* jag är inte med i facket..

Tudorienne sa...

Ha så kul!

Ke.Li sa...

Sus! Usch på dig!