måndag 11 maj 2009

Lunch - helevetet

Under mina år som mammaledig har jag tyckt att just lunchen har varit det jobbigaste, och tråkigaste göromålet.
Under vår tid i Kungshamn trotsade jag alla mina inre spärrar och hade lunch färdig klockan 12 varje dag, då Mannen kom hem från kontoret. Det var för att inte äta popcorn till lunch och för att få sällskap. Ett tag hade jag 2 av hans arbetskamrater hemma också på kaffe-på-maten. Det var mysigt.

Den sista gången var var mammaledig var det slut på Mannens och mina lunch-dater. Det var inte lika smidigt för honom att komma ifrån på nya jobbet.
Jag lämnades ensam åt mitt öde.
Nu när jag är ledig på måndgar är jag tillbaka i min lunchvånda. Ofta blir det pasta och mammascans köttbullar till barnen och en enkel omelett till mig. Men idag - min lyckans ost - har jag rester från helgen! Jag behöver inte ens tänka, bara värma!
I love it!

(Jag får fisksoppa. Barnen får pizzaslice och pannkakor till efterätt.)

Inga kommentarer: