fredag 8 juli 2011

Ahhrg!

Mitt vardagsrum är hela familjens dumpningsplats, speciellt barnens. Varje kväll puffar jag kuddar, viker ihop filtar, rättar till mattan, snyggar till på bordet, ställer tillrätta fåtöljen, lägger tillbaka fjärrkontroller, lägger tillbaka alla glasunderlägg och stänger av alla tv-spel. Men vad hjälper det?

Det som irriterar mest är pyjamasar och gamla underkläder som barnen dumpar på golvet och alla hårspännen, armband, klockor o dyl som ligger i soffor, på golv, matta och bord.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag plockar ständigt prylar *suck*

Barnen hade en kompis på besök igår som städade efter sig utan att jag ens sagt något. Finns det såna barn?!

UlGu sa...

Samma här!!! Minsta sonen brukar packa ur sin fotbollsväska i vardagsrummet, vilket innebär sand och gräs:(((

Kalle sa...

Det har du alltid gjort. Jag kommer ihåg tiden då man kunde vakna till en ny vacker dag ny-ägandes en plastpåse med den vackra inskriptionen "All kalles skit" på.