söndag 17 juli 2011

Sjukstuga: up date

Jag mår ganska okej. Har inte behövt ta smärtstillande sedan jag kom hem från sjukhuset. Jag äter fil, yoggi och soppa. Unnande mig ett glas vitt igår.

Men nu mår Mannen kass. Feber och skit. Men det är ju klart, han gick ju på semester i fredags.
Men eftersom han har en sån snäll fru åkte jag och hyrde filmer (3 st) och köpte (6 st), så nån måste ju funka, eller hur? (Han hävdar surt att han inte sett en enda Pirates of the Caribbean film, eftersom jag inte gillar dem. Men, hur kan det stämma när jag har sett både ettan och tvåan?)
Jag var gullig och hyrde tvåan och trean i Piarets-serien i alla fall. Ettan bara måste han ju ha sett, den har ju f-f gått på tv. Nu är både Mannen och äldsta dottern nerbäddade i soffan med filmmys och Mannen bjuds på avslagen cola.

Låt semestern börja! Eller nått i den stilen.

3 kommentarer:

Ke.Li sa...

Gyllene Knorren är en muta till mitt yngsta barn. Ingen orkar (vill) ha kompisar till henne här. Ingen orkar (vill) köra henne till kompisar. Ja, sån är jag.

Sus sa...

Nämen vad sjutton =( Krya på er nu!

Ke.Li sa...

Tack!