lördag 16 juli 2011

Rapport från sjuksängen

Det där med att njuta av att jag inte hade ont var kort. Så kort att jag tillslut åkte in akut och blev inlagd. Nu är jag hemma igen - vid liv - och med en operationstid den 25 juli. Så nu har semestern bytts ut mot minst två veckors sjukskrivning. På måndag om 1½ vecka skall gallblåsan ut med en titthålsoperation (som jag inte tänker goggla på) och samtidigt skall en ERCP (som jag inte heller tänker goggla på) göras för att ta bort gallstenarna i stora gallgången ner i tolvfingertarmen. Ja, så var det med det.
Jag är glad över den fina vård jag fått på avd. 21 KAVA på sjukhuset, men det är fan så mycket goare att vara hemma med mina älskade Diclofenac suppar. Målet är att hålla mig från sjukhuset innan det är dags för operation...
Wish me luck!
Bilden är hämtad här.

Inga kommentarer: