tisdag 5 juli 2011

Semesterreflektioner

Franska Rivieran - ett underbart mysigt ställe. Det var ganska lungt under våra två veckor i Sanary-sur-mer, men i juli och augusti är det både olidligt varmt och trångt. Det som slog mig under våra semesterveckor är:
1. De har otroligt små bilar, de är buckliga och allt kanske beror på de otroligt små parkeringsplatserna.
2. Franska rivieran är inte = små trådsmala tjejer i minimala bikinis, här kommer de i alla storlekar.
3. Man solar topless. Det gör alla (utom jag och några få till, som min syrra och mamma). Det blir till och med mer och mer vanligt, ju äldre kvinnorna blir.
4. Det är många pensionärer på Rivieran. De badar, men bara till låret och går det vågor stannar de hemma.
5. Få fransmän talar engelska. De bryr sig inte ens om att tala sitt eget språk långsamt för att en stackars turist skall förstå. I mitt fall är det lönlöst efter som jag bara kan frasen ätagelemeteskediveboa´.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Jag är så glad att ni är hemma igen!