onsdag 16 november 2011

Ang. årets julklapp

Jag känner mig lite retro när jag hellre vill ha 2005 eller 2004 års julklapp.
Att få en matkasse känns sådär.
Varför?
Jo, en fyra personers kasse hade inte räckt till min familj.
Barnen hade inte uppskattat maten.
Jag gillar att freebasa när jag lagar mat, inte följa recept.
Mannen säger att han äter allt, men det är inte sant. Han äter inte grönsaker.
Jag villbestämma själv över mitt liv och vad jag äter.

Sedan tror jag att om jag ville, skulle jag kunna få ihop en billigare matkasse. Så det så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller helt med dig. Det är dyrt och för fyra personer. Vi är fem och ska dessutom ha två matlådor. Inget för mig och min familj!

Martina sa...

Vi har Middagsfrid, tre middagar i veckan för personer. Vi är två vuxna och två barn (1½ resp 4½ år). Jag fullkomligt älskar påsen eftersom vi...
1) Äter riktigt bra mat tre dagar.
2) Med gott samvete kan göra enklare mat (gröt/blodpudding/korv & makaroner) övriga dagar,
3) Får mat över = matlådor till mig,
4) Har barn som lärt sig smaka på allt, och i vissa fall gillar det. 4½-åringen äter numera både broccoli och chevre. Och hon känner igen massa råvaror. Majrova någon?
5) Slipper lägga massa tid på att handla mat.
6) Det är enkelt att bjuda kompisar på spontanmiddag eftersom allt finns hemma och det blir överraskning för hela sällskapet. Ofta är nåt recept lite lyxigare så inte bara vardagsmat.

Så, slut på reklamen nu.

Ke.Li sa...

Martina! Tack för att du nyanserar bilden något.
Barnen behöver inte äta chevre. Den är dyr och den gillar jag!