onsdag 23 november 2011

Teknikens ounder

Ny telefon.
Spännande, roligt men otroligt frustrerande.
Jag är inte teknikdum, så, direkt. Jag kan sätta på PS2 och till och med ladda in en DVD film och få igång den.
Jag kan överföra bilder från kameran och backa skruvdragaren.
Vad jag inte kan är att fixa mina kontakter i den nya mobilen.
Mannen fick hjälpa mig igår och idag har jag försökt att städa lite för efter varje namn står det /6 eller /1. Det tycker inte jag är fint, så det måste bort. Nu har jag lyckats ringa upp flera personer och sedan inte fattat hur jag skall lägga på. Första gången kom jag till telefonsvarare och svor väldigt mycket. Sedan kom jag på att det var bättre att vara tyst om det hände igen. Så, fina K i Växjö, det var jag som ringde vid 9 och jag har inte börjat med otrevliga förföljerser eller så. Vill bara säga - hej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Been there done that!

Jag avvisade samtal i början och det tog en kvart att skriva ett vanligt sms.

Men annars är jag verkligen supernöjd med min smartphone! Perfekt sysselsättning dessutom för rastlösa barn i tex bilen.

ninne sa...

hehe!
melodikrysset har precis fixat en app så man kan lösa o skicka in direkt i mobilen plus lyssna på snabbreprisen. Välkommen till det underbara livet!