onsdag 16 november 2011

I väntan på advent

Monica hade ju redan börjat och jag inser att jag längtar lite efter att få sätta igång med adventspyntet jag med. Jag förstår inte riktigt varför eftersom jag bara byter ut lampan mot en stake och tänder lite värmeljus. Jag går inte all in, direkt. Det kan bero på att jag tycker tomtar är ganska fula. Jag har några få, som jag värdesätter högt. De får inte komma fram förrän precis innan jul, dock.

I månadens Vi i Villa ha de en läsarenkät angående Hur gör du fint till jul?
Är det viktigt med julpynt?
Inte viktigt, men mysigt.

Vilket julpynt bara måste fram?
Adevntsljusstakarna, enligt mig.
Julkalendern, om man frågar barnen.

Hur pyntar du inne?
Ljusstakar och stjärnor i fönstren, adventsljusstakar, sedan byter jag gardiner i köket. Men jag älskar julblommorna och vill gärna pynta med amaryllis och julstjärnor.

Hur pyntar du ute?
Inte alls de senaste åren. Ibland har vi haft en krans på dörren. Ibland har vi haft granris vid trappan. När vi hade en buske att ha belysning i hade vi det.

Försöker du bräcka grannen?
Skulle inte tro det. Fast när de har belysning i någon buske, tycker jag det ser trevligt ut. Hur lång tid tar det för en klot buxbom att växa upp?

Renar på tomten?
Aldrig.
(Fult julpynt som jag fått i present får åka med till jobbet...)

Några typiska julpyntsbilder från mitt hem kan beskådas här.


Inga kommentarer: