måndag 28 november 2011

Tur att man har veckorna annars skulle jag inte orka med helgen

I helgen hade vi full kareta här hemma. Jag städade, pyntade, bytte gardiner, bar ner lådor och lampor i källaren igen. Vi handlade gånger två. Lagade middagar, som räckte till matlådor * flera.
Mannen målade garagetaket två gånger och utlånades som flyttkarl i några timmar.
Vi fikade med min mamma och pappa och tvingade på min pappa olika sorters glögg.
Barnen fick baka pepparkakor med stöd av mig.
Jag betalade räkningar. Ettan var på dansträning och Mannen sprang 5 kilometer i stormen.
Jag läste ut en bok och Mannen spelade två olika Hello Kitty spel men Trean.
Vi hyrde filmer och barnen hade en mysig stund framför Bilar 2.
Mannen avslutade helgen med att stryka några skjortor och jag slet mitt hår över bilder och datorer.

Det är fint här hemma. Frysen är full. Men jag är trött.

Inga kommentarer: