måndag 14 november 2011

En dygd?

Fan vad jag väntar.
På olika saker och nya saker hela tiden.
På den nya telefonen till exempel.
Hur länge som helst har jag tyckt att min gamla telefon varit helt okej, tills Mannen beställde mig en ny. Nu har jag väntat i en vecka. Herregud. Hur länge skall man behöva vänta på att få en lur levererad?
Och examensbeviset som inte har kommit i posten. Det handlades den 3/11. Det är ju en hel evighet sedan.
Tålamod är en dygd som jag inte besitter.
Jag vill nu, nu, nu. Nu!

"Tålamod är förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller svårigheter med bibehållet lugn. En tålmodig person kan hantera yttre stress utan att hänfalla åt okontrollerade känslosvall. (Hämtat från wikipedia, hehe.)

2 kommentarer:

Sus sa...

Vi beställde våra iPhones i lördags och hämtade ut dem idag.

Rätt bra service =)

Ke.Li sa...

Och det gör mig - ännu mindre dygdig.