lördag 23 mars 2013

Helgen, lovet och energin

Alltså. Fan.
Solen skiner.
Fint väder stressar mig.
Jag tycker jag borde vara ute och njuta.
Inte sitta inne och se allt damm.
(På det sättet älskar jag vintern.
Smutsen syns inte, man vet att den finns där.)

Jag har med mig sjukt mycket arbete hem över lovet.
Huset behöver gås över med dammsugaren.
Nya rena lakan behövs i sängarna.
Tvätten, som jag är i fas med, i alla fall tills Mannen kommer hem med en veckas tvätt, bör bäras ut i garderober innan tornen med ren tvätt välter.

På lovet ska Mannen iväg igen och jag planerar förströelse för mig och barnen.
Måndag: Shopping, lunch på stan, bio.
Tisdag: Bad i hemstaden - övernattning i föräldrahemmet. Sällskap av andra vuxna.
Onsdag: Hem och packa och plocka.
Torsdag: Åker till svärmor.
Fredag-söndag: Påskfirande. Min energi kommer att gå åt till att inte äta och dricka för mycket av det som jag inte ska äta och dricka av. Umgås med vänner och familj.
Måndag: Mannen åker igen. Plock och fix inför ny arbetsvecka. Och fan tror att det behövs tvättas och städas igen.

P.S 1 Idag är det handbollssekretariat som gäller från 13.00.
P.S 2 Jag köpte två nya pocketböcker som jag tänker  ägna lovet åt. Mitt sätt att lyx, lyxa till det.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Det låter ändå som att det kan bli ett fantastiskt lov!

Ke.Li sa...

Det tror jag verkligen.
Imorgon laddar vi för presentkortsshoppande och Röjar Ralf på bio samt en hälsosam lunch på MC. Publikfrieri. På högsta nivå.

Fast vi har frivisning av CMore, just nu. Så vi hade nästan lika gärna stannat hemma.