söndag 10 mars 2013

Sumering av helgen:

1. Kurera Tvåan som återigen ligger i feber. Check på febern. Fortfarande hes. Hostan och hesheten har suttit i i tre veckor. Vad gör man?
2. Städa huset. Check.
3. Tvätta mig igenom tvätthögarna i källaren. Check: Sammanlagt 5 tvättar + Tvåans gympadojjor, som blev som nya!
4. Laga ett nytt kycklingrecept som Mannen hittade i dagstidningen (och som skall avnjutas tillsammans med det vinet som rekomenderats till #vuxenpoäng). Check. Fast jag hade ätit upp innan jag kom till vinet.
5. Laga ett nytt recept på skinkstek som jag hittat här. Check. Jag gillar nötstek bättre, men det blev riktigt bra. Såsen fick ok av familjen.
6. Fotoalbum:
Tvåan: 2011 + 2012 check.
Ettan: 2011 + 2012 check
Trean: okt-dec 2011 kvar att göra. Fick en fotobok för 2012.
Familjealbumet: Ej påbörjat. Halva 2011 + hela 2012.

Phu.
Nästa helg är det firande av två födelsedagsbarn som står på programmet.
Mannen är i Ryssland. Hoppas att han inte tappar bort sitt visum. Då kanske han inte dyker upp förran till jul. Det är sånt ajg sitter här och funderar på.

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag är vansinnigt imponerad av din energi/effektivitet!
/Lisa