fredag 15 mars 2013

Sikket djävla liv

Imorgon vankas det släktkalas för Ettan och Tvåan. Således bör huset städas något. Trean beordrades in på sitt rum för att rensa upp i röran där. Helvetet på jorden bröt ut. Hon skrek och skrek och ropade på sin pappa som skulle komma och rädda henne.
Så då gjorde vi en deal.
Hon tog min städning av vardagsrum, hall, matsal, arbetsrum, sovrum*2, kök och toalett och jag tog hennes rum. Det tog mig 5 minuter att plock upp på golvet hos Trean. Jag ligger nu i soffan och domderar min 6 åring. I 45 minuter har hon kämpat på. Hon är envis. Och jag med.

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Underbart! Hon har fallit ganska långt från trädet ändå.

Lisa sa...

Hahaha! Så fantastiskt, måste pröva!

Chrissan sa...

haha, smart!

Madlar sa...

Mooohahhhaaa!!! Hon kommer aldrig mer att idka byteshandel med dig.