tisdag 19 mars 2013

Istället för att jobba...

1. Hur gammal är du?
37½
2. Hur gammal känner du dig?
Hur säger man? Närmare 40 än 37,5.
3. Vad har du gjort i dag?
Vaknat, lämnat barn till frukost på fritids. Jobbat: deltagit i Påskvandring med mina ettor, gjort två APU-besök hos mina treor, gjort ett utvecklingssamtal. Hämtat barn + 2 bonus barn, lagat köttfärssås och spagetti, ätit, tittat på Bygglov med barnen, nattat. Nu har jag hamnat i soffhörnet.
4. Vilken film såg du senast?
En hel film, som inte var tv-film, så var det nog en av Hamilton-filmerna som vi hyrde för ett tag sedan.
5. Vem ringde du senast?
Senaste samtalet jag själv ringde var till fritids igår eftermiddag, då jag meddelade att barnen behövde extra morgontillsyn idag. Sedan har jag mottagit 30 sms och själv skickat 25. Jag har mest mail- och sms-kontakt i jobbet. Inte mycket telefonsamtal. Hemma är 99,9 samtal av 100 till de två yngsta barnen. Ettan nås på mobil.
6. Är du besatt av någonting?
Ordning och reda på vissa utvalda ställen.
7. Är du rädd för blod?
Nej, inte direkt, men det beror ju på varifrån blodet kommer och varför.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Soffhörnet i vardagsrummet.
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ingvar Carlsson, Olof Palme, Göran Persson, Reinfeldt. Hoppsan bara fyra.
Tage Erlander. Fem.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej. Fast taken slog mig.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Svart.
12. När vaknade du i dag?
Klockan ringde första gången 06.00, sedan snoozade jag fram till 07.00.
13. Vilken är din favorithögtid?
Skolavslutningen.
14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
London.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?.
Kan inte komma på något sådant ställe, även om det finns tågstationer som inte är så himla kul.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
I en lagom mix av vila och strapatser.
 17. Vad lyssnar du på just nu?
Leif GW I "Veckans brott".
18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Mjölk, fil, ost, smör, ägg.
20. Vem är din favoritkändis?
Jag gillar Arne Hegerfors och Andre Pops.
21. Vad är du på för humör just nu?
Trött.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa.
23. Snarkar du?
Nej. Fast min man säger att jag gör det, på fyllan och om jag är allergisk eller förkyld.
 24. Vilka yrken har du provat på?
Kassabiträde på B&W, vårdbiträde i äldreomsorgen, fritidspedagog, elevassistent, lärare.
25. Hur går du helst klädd?
Jeans och tunika och scarf.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Skytt.
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Allt! Men mest lakrits och choklad och surisar. Nu var det länge sedan jag åt godis bortsett från 70% mörk choklad.
28. Vad sa du senast?
"God natt. Jag älskar dig."
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Jag har fått en 5:a i mitt liv. I Barnkunskap på gymnasiet av min nuvarande kollega, när det begav sig. Kanske hade jag 5:a i Hemkunskap och syslöjd på högstadiet.
30. Vad har du på dig just nu?
Mysbyxor (det första jag gör när jag kommer hem, byter byxor), tunika, scarf.
31. Vilken är din favoritaffär?
Coop Forum.
32. Vad har du för storlek i kläder?
L eller XL
33. Vad har du i dina fickor?
På jobbet - nycklar, annars inget.
34. Vad köpte du senast?
Mat.
35. Hur många gånger har du flyttat?
1 gång som barn. 13 gånger sedan gymnasiet.
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Kudde och två pocketböcker.
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kväll.
38. Senaste filmen du såg på bio?
Vi såg en av Ice Age filmerna, den senaste. Var det nr 3 eller 4?
 39. Har du blivit sydd någon gång?
Mina titthål efter gallstensoperationen och efter två av mina tre förlossningar.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja. Men det var länge sedan. Jag har blivit badkruka.
41. Vad åt du till frukost?
2½ dl 3% fil och ½ dl Pauluns müsli.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
För tio år sedan på dagen låg jag kvar på sjukhuset efter att ha fått mitt andra barn. Han var sjuk och låg på Neo på NÄL. Mannen fick jobb i en annan stad och vi flyttade från Kungshamn. 10 år. Sjukt vad tiden går fort.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej. Men jag har fått sammanlagt tre parkeringsböter.
44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Extra speciellt? Allmänt vardagliga saker är ju inte extra speciella. Så jag vet faktiskt inte. Det känns ju lite ledsamt.
45. Var lägger du din mobiltelefon när du sover?
På laddning i köket.
46. Vad var det sista du åt?
Nötter. Nyss.
47. Vem är världens vackraste kvinna?
En av dem: prinsessan Madelene, tills hon öppnar munnen. Thihi.
 48. Är du blyg?
Nja. Det beror på. Men oftast inte.
49. Vilken var den sista konserten du var på?
Som barnen inte deltog i?
Rolling Stones.
50. Vad heter du i andra namn?
Sara Elisabeth
51. Har du varit med om en bilolycka?
Thomas körde ner bilen i diket efter att ha fått sladd i snömodd på vägen till Trysil nyår 1997/98.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja.
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Raska promenader i vårsol.
Träningspass med medryckande musik.
54. Har du några husdjur?
Nej
55. Vill du gifta dig?
Nej inte igen!
56. Var växte dina föräldrar upp?
Eskilstuna och Svartå. Men egentligen blev de väl vuxna i Göteborg.
57. Har du någon gång ringt polisen?
Inte vad jag kan komma ihåg.
58. Har du svenskt ursprung?
Ja, så långt bak i tiden som jag vet.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Ett.
60. Vilka är dina största svagheter?
Jag är hypokondrisk och orolig. Har lätt till tårar.
Men annars försöker jag kompensera mina svagheter med mina starkare sidor.

Inga kommentarer: