onsdag 20 mars 2013

Logistik

Tvåan går hem själv från fritids. Får inte glömma gympakassen sedan i måndags. Byter om blir hämtad av klasskompis och körd till handbollen. Måste snabba sig efter träningen. Måste vara hemma innan 18.30.

Ettan har konsert med musikskolan. Måste vara på plats 18.30. Konserten börjar 19.00. Svårt med parkering. Willys parkeringshus? Vet ej när den slutar.

Trean blir upphämtad av en klasskompis mamma på fritids. Hänger med hem och leker en stund. Får gå hem själv från kompisen när de skall på träning till storasyster som väntar hemma, ca 17.45.

Jag slutar egentligen 17.00. Har utvecklingssamtal 17.00-17.30 (i bästa fall). Skynda att plocka ihop så att jag kan vara hemma till 18.00.

Kvällsmat får bli hämtmat.
Det kanske är fel på mig, men jag går och laddar för sånna här eftermiddagar/kvällar.
Det är så mycket som kan gå fel. En glömd nyckel, en bortglömd tid. Att Trean glömmer att hon inte längre får hänga med på kompisens träning, som det var bestämt från början.
Att vi kommer försent till konserten eftersom Tvåan blivit sen från träningen.

Det är inte jättekonstigt att jag känner mig sliten och att påsklovet kommer som en skänk från ovan. Då skall jag planera lektioner och sånt som jag inte hinner på veckorna pga all vardagslogistik.

Ser era veckor också ut så här?
Oroar ni er också för att allt ska gå i lås?
Är det bara jag som känner att världens väl och ve hänger som ett ok över mina axlar?

1 kommentar:

ninne sa...

Jag laddar definitivt. Speciellt för ensammorgnar då jag måste 05, väcka barnen typ 05.40 och vi ska vara på rull typ 06. Inget får gå fel och ALLT hänger på att JAG går upp 05 och inte tröttznoozar till 05.25.

Egentligen i onödan för mina barn är så himla duktiga på dessa morgnar. Bara jag som är duktig och sketatrött och måse släpa mig runt.

Roddiga kvällar laddar jag alltid för... Fast vi har mindre logistik än er oftast men plussa på en 45 minuters nattning som helst bör ske 18.30 och inte en minut senare.

Kram!