tisdag 8 maj 2007

"Försäkta"

Vad jag än har gjort, så ber jag nu officiellt om ursäkt!
Igår 07.55, strålande sol. Igår 07.58, ösregn. Vi tar bilen, bestämmer jag snabbt. I med lillisen i rock-a-totten, springer i ösregnet ner i garaget, krånglar in bilbarnstolen på plats. Snabbt komenderar de stora att spänna fast sig själva (vilket innebär att Slarvan måste hjälpa lilleman). När bilen rullar ut ur garaget strålar solen. Men vi hann till skolan i tid!
Senare tog jag min 40 minuters promenad i samband med hämtning av barn. Halva slingan runt så öppnar sig himlen, det fullkommligt ÖSER ner. Väl framme vid viadukten och skydd, spricker solen igenom molen och det flödar sol. Jag och vagnen är dyblöta. Ser ut om ett vrak när jag hämtar barnen, Slaravans bästis frågar om jag har influensan...
Idag var det uppehåll under hela promenaden! Toppen! Det var så fint att jag hänger ut 2 tvättar. När jag sitter och käkar lunch blir det svart. Sedan öppnar sig himlen! Jag ut, givetvis, räddas det som räddas kan! Tvätten klarade sig väl hyfsat, men jag var ett influensa vrak, igen!
Senare skall barnen hämtas, det ser inte bra ut, så den här gången tar jag med mig paraplyer, just in case... Ju, just det. Tur, för precis när vi går ut från skolan öppnar sig himlen igen. Slarvan har med sig en kompis, de får det stora paraplyet att trängas under. De tycker att det är rätt så kul. Jag tar Lillemans paraply. Mina axlarna sticker ut på bägge sidor.
På dagis får jag snällt överge parapyet åt sonen, det är faktiskt hans och inser att väl hemma så kan jag ju slänga av mig alla våta kläder. Nu har jag två tvättar upphängda lite varstans + alla byxor, strumpr, jackor och kepsar.
Jag måste inte gå ut mer idag, så jag stannar nog inne. Men om det är något jag gjort för att reta vädergudarna, så säger jag "försäkta".

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Ha ha ha det händer mig också igår när jag skulle iväg och mata Märta (en katt). Himlen öppnade sig, men jag låtsades som det regnade och bara fortsatte gå.