lördag 19 maj 2007

väg 31/33, Nässjö, Sverige, världen

Vi var ute och åkte igår. Mannen, barnen och jag. Vi åkte, på för oss, helt okänd mark. Det var vid en rondell i Nässjö, som det hände. Jag, som var kartläsare, gav direktiv att svänga vänster i rondellen. Mannen kör helt sonika förbi, och jag ropar "av, här!", typ. Sedan tillägger jag snabbt, "okej, vi tar ett varv i rondellen". Vi fortsätter i rondellen och mannen tar av vid avfarten som var rakt fram i förhållande till vår tidigare körriktning, alltså helt fel. Vi skulle ju vänster på väg 31/33. Som det faktiskt även var skyltat till. Min man körde allstå fel, trots min korrekta kartläsning. Detta kunde han inte erkänna. Det var alla andras fel, och inte minst mitt... Okej. Vi släppte ämnet, men på väg hem åker vi förbi samma rondell. Diskussionen tar ny fart. Det är till och med jag som tar upp den, eftersom jag tycker att det var lite kul att han inte insåg sitt fel. Alla människor gör fel, även jag, även mannen. Så var det med det. Det hela slutar med att mannen stannar på första bästa P-ficka och lämnar över bilnyckeln till mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Observera att detta endast är en sida av historien...
Förresten, tycker inte också ni att det är konstigt att man inte körde rätt trots att kartläsaren hävdar att beskrivningen var klockren! Jag menar, om det är en felfri vägbeskrivning, kör man då fel?

/Mannen

Ninne sa...

HAHAHA!

Tudorienne sa...

He he he ... Ja gör man det Mannen?

Anonym sa...

Bara du inte kör fel den 2/6,
så tycker jag att vi får ha överseende.