måndag 21 maj 2007

"Jag har en plan..."

Slarvan får illustera hur trött man kan känna sig efter några nätter av dålig och störd sömn.
Här är några av veckans störnigsmoment:
- Lilleman kissar i sängen, utan blöja, eller med blöja men så mycket att inte ens Tena vuxen-blöja hade fixat det = vill sova i våra sängar.
- Lillisens förkylning, hosta och snuva = enklare att låta henne sova i våra sängar.
- Slarvans mardrömmar = vill sova i våra sängar
- Pokerkväll med grannar, som slutar vid 02.30.
- För stort alkoholintag i samband med pokerspel.
- Uteblivna sovmornar p.g.a resa till Vimmerby, Slarvans fotbollsträning, tandläkarbesök med lilleman.
- Lägger mig för sent p.g.a långa filmer eller att jag "bara" ska kolla mailen innan datorn stängs av för dagen.
- Skall bara: fixa fram kläder till barnen till morgondagen, vika ihop tvätten i fåtöljen, bära upptvätten till gästsängen, hänga tvätten, ställa in sista disken, vattna blomman som slokar...

Men jag har en plan...
Ikväll skall jag lägga barnen och mig själv i tid. Titta på CSI NY, och sedan direkt i säng. När barnen tittar på bompa, skall jag inte sätta mig vid datorn utan förbereda morgondagen. Ingen tv i sängen. Ingen dator efter tandborstning! Det kan nog funka!

Inga kommentarer: