torsdag 24 maj 2007

Snart helg

Jag är så trött idag. Slarvan är förkyld, men ok. Lillisen är förkyld med feber. Jag är uppe endel på nätterna, men är glad så länge det inte är kissvåta lakan att ta hand om.

Mannen är bortrest och Slarvan saknar honom - igen. Det är så kul att det är en riktig "far och dotter - helg" i antågande. Vi pratade om igår att vi skall ha fredags mys med tacos. Det roliga är att ingen av barnen äter tacos, egentligen. Lilleman kan smaka av köttfärsen ibland, men det är sällan. Slarvan äter bara majs, gurka och ananas. Ananasen har vi enbart för att Slarvan skall få i sig något... Ingen annan i familjen gillar det särskilt mycket! Men de önskar det till mat och tycker att tacos är bäst, lixom!

Idag skall jag inte ge lilleman i straff att han får vara inne resten av eftermiddagen när han hittar på dumheter. Han var inne igår från 15.00 och det var långa timmar fram till Bompa! Idag får jag hitta på något annat... Idag kanske jag skall vara "ultra pedagog mamman" och gå med barnet bort till trädet vid dammen och vara med när han klättrar och plocka av honom cykelhjälmen innan han börjar. Kan ju vara idé?!

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Bra idé med tacos! Det kanske jag också ska få, jag behver ladda med något för att jag ska vara på kurs hela dagen på lördag. Och imorgon med för den delen.