tisdag 22 maj 2007

Tvättberget växer!

Det blev ju inte riktigt som jag tänkt mig, med det här med sömnen.
Jag gick inte och la mig direkt efter CSI, jag kollade lite på nyheterna oxå. Sedan satt jag vid datorn ca 20 minuter, men inget efter tandborstning! Att jag satte på tv i sovrummet var för att mannen inte skulle snubbla och slå ihjäl sig i mörkret. Jag somnade kanske vid 23.

Lillisen hade fått både neseril och mollipect, men sov oroligt hela natten. Jag var uppe några gånger och gav henne nappen. Det var helt ok med tanke på att hon inte är riktigt bra.

Kl. 01, kommer lilleman. Han har kissat, med blöja, men den räckte inte och det är kiss i sängen. Han har själv tagit av sig blöjan och hittat ett par kallingar istället. Han vill ligga hos oss. Jag tänker att det inte är bra att han ligger hos oss utan blöja, men nu har han ju redan kissat...
Jo, och han gör det igen vid 04.45. Jag tar lilleman till toa; "Här sitter du och kissar klart!" Mannen rycker bort lakan och bäddmadrass i vår säng. Rycker ut bäddmadrasser ur gästsängen. Bäddar med nya lakan.
Jag tar hand om lillemans säng. Den här gången har bäddmadrass och kudde klarat sig! Man är ju glad och tacksam för det lilla, lixom. Hittar ett nytt torrt täcke och bäddar på med nya lakan. Lilleman är inte helt nöjd att få ligga i sin säng, men inser väl att det inte är idé att tjura nu. Vi somnar om vid 05.30.

På morgonen duschar lilleman själv, medans jag ger lillisen välling. Han duschar, tar tvål , duschar sig rent, torkar sig, klär sig, borstar tänder och är klar för dagis. När vi går till dagis så säger jag till honom; "Vad duktigt du är som duschar så bra själv. Och vad snabb du var!" "Tack, mamma", svarar han allvarligt.

Inatt är det dags att vända trenden...

Inga kommentarer: