torsdag 25 september 2008

Frun på hugget

Irriterad, sur, trött.

Sopgubbe-klantarna har inte tömt min tunna, trots att jag körde ner den redan igår kväll. Det irriterar mig att de kanske skitit i att ta den bara för att grävaren satt ut koner på vägen som varning för hans singel på trottoaren. De orkar inte ens gå ur bilen för att göra sitt jobb rätt. Latare och flatare idioter får man leta efter! Det kommer skickas ett surt mail till någon på kommunen inom 2 timmar.

Sedan visar det sig att det är dags att sopa gatan imorgon för allt grus och jord som vår dränering har åstadkommit under 2½ månads tid. Det är grävaren som står för sopningen. Men det kanske vore bra om jag kunde sopa rent garageuppfarten innan, så allt kommer med... Jovisst, det är en bra idé. Ensam hemma med 3 barn, jobbat 7-16, cyklat fram och tillbaka. När jag sätter barnen framför Bompa skall jag ut med spolslangen och piasavakvatsen och sopa min + 95 åriga grannen uppfart. Var är ens man när man behöver honom som bäst?

Sedan, säger grävaren att, han kanske hinner slänga på matjord om 2 veckor i alla fall. Men då måste vi så direkt, annars blir det skit med alltihop "..och jag har hållt på med det här sedan -79. När är du född?" Hur stora är oddsen tror ni, att Mannen är ute på en 5 dagars tripp till Bryssel eller Prag när matjordshelevetet kommer? Typ, 100%. Vem kommer stå där med kratta klockan 20 med pannlampa och så gräs? Jo, jag.

Sur. Irriterad och trött.

Sedan har jag visst sålt en servis på 99 delar som skall packas ikväll.
Sedan tömde en 2 åring sina skor med 2 dl grus på hallmattan.
Sedan har jag fortafarnde inte arbetat mig igenom strykhögen, även om jag tog endel framför "Law and order" igår kväll mellan 22-23.

Det ljusnar dock!
Imorgon är det fredag.
Det är studiedag på Slarvans skola och vi har sovmorgon allihop!
Mannen kommer hem från sin jobbresa i Danmark med några flaskor vin till sin fru.
Min 95 åriga granne blir så tacksam över att jag skurat deras garageuppfart att han skriver över hela sitt arv på mig!

Och vem, kan man undra, sätter glorian på sig själv? Jo, jag! Med all rätt. Jag är en 7 helveteskvinna! Så det så! Och om det fortsätter så här kommer jag bli ett huskors också.

7 kommentarer:

Stark och fri sa...

Vilken dag! *impad*
Men, fy fan, vilken dryg grävare! Du får väl så när det passar er. morr

En Lisa... sa...

Heja dig! Jag har också maxat mycket just nu. Sitter uppe till sena natten och bökar och så massa grejer på jobbet. Men jag slipper så gräs med pannlampa så nu känns det lite bättre. Tack ;)

Tudorienne sa...

Fan du är så jävla bra. Nästa helg tar vi en drink ihop du och jag.

nylsa sa...

du är skitbra, jag är impad.

Ninne sa...

Jag är imponerad men inte förvånad! Fast till och med du kanske inte orkar köra idiotdagar jämt...!

Hantverkare o allt annat dito är ett släkte för sig. Ingenjörer också faktiskt! Tur att det finns lite vettigt folk:) KRAM

Ke.Li sa...

Åsa: Han är dryg på ett ganska charmigt sätt. Han säger det med glimten i ögat, men ändå. Vi har lagt ner åtskilliga tusen och massor av tålamod och tid för att få en bra gräsmatta. Klart som fan att vi kommer göra det här så rätt vi kan...

Och ni andra! Visst fan kämpar vi på... Och sis, fan kommer du om en vecka? Det innebär att vi har endel shopping and planing to do...
Är du redo för en sådd gräsmatta?

Sandra sa...

Fan vad du är kul!