måndag 1 september 2008

Fritidsintressen

Skolan börjar och aktiviteterna för barnen drar igång.
Slarvan har simträning på lördagar och på tisdag skall hon börja i kör (inte i kyrkans regi, utan på musikskolan). Slarvan har tagit en fotbollspaus.
Lilleman har simskola.
Jag vet att Slarvan vill börja ridning. Det är ingen annan sport som hon verkar gilla. Jag är allergisk och rädd för djur. Som förälder måste man hjälpa till och det fixar inte jag. Sedan är det dyrt. Jag har varit inne på friidrott eller gymnastik, bara för att det är en bra allroundträning och man måste inte ha bollsinne. Sedan är det här med dansen. Hon gillar det, men hon vill ju mest "fridansa".
Lilleman är fortfarande liten. De flesta aktiviteter är från året man fyller 6 år. Vi har pratat om fotboll och brottning.
Men, hur många aktiviteter är lagom?

2 kommentarer:

En Lisa... sa...

vad tyckte du själv var lagom när du var liten? jag själv hade fotboll, handboll, tvärflöjt och teater och som jag minns det var det bara roligt och krockade inte så jätteofta med varandra. men det var ju också på den tiden då föräldrarna itne behövde vara så involverade och skjutsa, vi cyklade ju runt själva.

Ke.Li sa...

Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg. Jag har varit med i strövarna, simmat, spelat tvärflöjt och fotboll. Men jag var nog äldre, typ mellanstadiet. Jag tycker det är viktigt med en fysiks aktivitet på fritiden. Simningen är toppen på det viset. Att kunna simma bra är jätteviktigt. Slarvan skulle kunna vara med i allt om hon fick.