måndag 29 september 2008

Miljö och hälsoskydd

Jag blev just uppringd av en kvinna på kommunen. Hon var från miljö- och hälsoskyddsförvaltningen. En halvsekund trodde jag att hon skulle beklaga supgubbe-klantarnas beteende, men icke. Hon hade fått klagomål från boende på vår gata att det blåste runt en massa damm och grus från vårt hus. Från vårt dräneringsarbete. Vi fick en vecka på oss att städa upp. Vite? Jag var trevlig, givetvis, det var ju inte hon på kommunens fel att grannarna inte vågar ringa på hos mig, eller att grävaren sa att det skulle sopas redan i fredags (men de kom ju aldrig...). Det blev ett rekordsnabbt samtal till Mannen, som i sin tur ringde grävaren som i sin tur lovade: ikväll.
Jag lovar att återkomma.

Update: Han är här nu, Klas, den gode mannen! Han sopar gatan så det står härliga till!

Inga kommentarer: