söndag 14 september 2008

Legobygge - igen

Idag har jag suttit på Lillemans rum och byggt lego.
Han har tjatat och tjatat i veckor. Det är 8 månader sedan sist.
Idag tog jag all tid jag hade och la den på att leta och leta och leta efter legobitar som jag aldrig fann. En polisstation, ett Star Wars skepp, 2 fina bilar och 7 minibilar blev resultatet av flera timmars idogt byggande.
Jag har tålamod med lego.
Vad jag inte hade tålamod med var Lillemans tjat. Han hävdade att jag inte hjälpte honom. Precis som om jag byggde legot åt mig själv. Han ville att jag skulle leta efter de bitar han ville ha. Tough luck, no chans. Här letar man efter sin egna bitar. 4 bilar väntar på att bli ihopsatta, en räddningshelikopter och Prinsessan på ärten längtar efter sin säng. Sedan är det rebellernas skepp som står på tur.
För en som gillar ordning och reda är det väldigt störande att det fattas bitar. Lilleman och Slarvan bryr sig inte, men mamman letar frenetiskt efter just rätt bit. Jag är nog rätt jobbigt.

3 kommentarer:

Tudorienne sa...

Yo mama bygger eget lego.

Anonym sa...

Dukitga du. Jag är urusel att bygga med lego. Rätt dålig att leka för den delen.

Ke.Li sa...

Du, Annica! Lego, pussel och spel är det enda jag klarar av. Docklekar och kafferep är det värsta jag vet.