onsdag 17 september 2008

Lägg ner, lixom

Jag är helt uppslukad av det här med legobygget. Jag borde ju stryka undan högen och göra lite situps istället, men jag kan inte riktigt slita mig.
Det som irriterar mest är det faktum att det fattas en hel massa delar/bitar. Det är FRUKTANSVÄRT för en person som mig som vill ha ORDNING.
Jag blev så frustrerad att jag gick ner i garaget och rotade fram Flexitrax lådan för att se om det lyckats trilla ner någon bit där. Nu ikväll kom jag på att det faktiskt stod en låda med kapplastavar och en låda med utklädningskläder under legobordet. Jag var tvungen att ner och leta. Men ingenting (jo, det fanns lego i lådorna, men inte de som jag ville ha tag i). Det troligaste är att Lilleman byggt något snyggt med dessa fatte-bitar och ställt det någonstans. Men var?

Tillägg: Jag har hittat några bitar! De låg i en av Slarvans tömda skrivbords lådor. Yeah!

4 kommentarer:

En Lisa... sa...

Hur är det nu igen med kräks och dagis? Holger kräktes en gång inatt och kändes varm. Somnade om, pigg som vanligt imorse. Självklart hemma idag men hur gör man imorgon? På vårt dagis säger de att man ska vara hemma om man misstänker magsjuka men hur ska man veta om han inte kräks något mer?
Kram L

Ke.Li sa...

48 timmar efter sista utgift (spya eller diarré), så är relgerna hos oss. Syskon skall helst hållas hemma.
Inte kul när de får maginfluensa. De kan ju lixom intwe spy i en hink på beställning...Bulla upp med Proviva och banan. Och njut av att vara hemma några dagar. De vill inte ha maginfluensa på ditt jobb heller.

En Lisa... sa...

Stannar ni hemma alla fem när någon spytt?
Vad jag hört så ska man hålla hemma syskon men att föräldrar inte sprider smitta lika lätt eftersom de kan hålla ordning på handhygienen?
Vi får se, imorgon blir vi i varje fall hemma alla tre.

Ke.Li sa...

Slarvan får gå till skolan. Lilleman eller Lillisen är hemma från dagis. Vi vuxna jobbar. Nu senast i maj, när Mannen låg (Och Lilleman och Lillisen var dåliga)så vabbade jag. Han kunde inte ta hand om barnen i det skicket han var.