lördag 30 augusti 2008

Städlista

När det finns listor på Bloggrundan måste jag hänga på.

Status:
-Hushållet består av två vuxna, båda ordningsamma.
-Hushållet består av tre barn, dotter 8 år, son 5 år, dotter 2 år.

Frågor:
1. Plockar du leksaker varje dag, en gång i veckan eller aldrig?
Varje dag. Slarvan lämnar pennor och skrivböcker efter sig. Lilleman lasersvärd och gitarrer. Lillisen har alla sina saker i vardagsrummet och där gör jag minst ett storröj om dagen, ibland 3. Jag försöker hålla vårt lilla kök rent från saker. Jag går aldrig upp eller ner utan att jag tar med någonting på vägen.

2. Har du ett så kallat finrum eller säger du vardagsrum?
Vardagsrum.

3. Brukar ni, det vill säga hela familjen äta framför TVn?
Nja. Vi sitter aldrig vid soffan, men vi ser tvn från matslasbordet och kan sitta där om vi lyckats felplanera och maten är klar vid Bollibompa-dax.
Mannen och jag kan sitta och kolla på film framför en ostbricka.

4. Har du en matta under soffbordet?
Nej, men det var meningen att jag skulle köpt en i julas. Kanske det blir en till jul...

5. Om så, vad har den för ursprunglig kulör?
Den jag vill ha skall gå i svart/brunt/beige.

6. Dammsuger du varje dag, en gång i veckan eller vid enstaka tillfällen?
Varje dag. Dammsugaren står alltid framme ikopplad. Jag dammsuger främst i köket. Jag har en liten uppladdningsbar också.

8. Hur många kaffekoppar, alt glas, alt tekoppar kan du få ihop från det senaste dygnet om du går ett varv i huset/lägenheten?
0

9. Kan du efter en helg skrapa ihop en hel måltid ur soffan?
Efter igår kväll kanske pisagenötterskal, men annars, mest damm och leksaker. Jag är dålig på att dammsuga under saker, där skiten inte syns. Där är Mannen mer nitisk.

10. Är det möjligt att hitta gömda skatter i form av gamla kissblöjor?
Nej

11. Vet du hur svårt det är att moppa bort gammal intorkad gurka?
Ja. Men det är ännu värre att få bort inkletat smörgåsrån.

12. Är din högsta dröm en högtryckstvätt till köket?
Nej, men en diskmaskin.

1 kommentar:

Sus sa...

Men vänta nu...
Var det du som gav mig en massa fina tips inför vår pragresa??

Mer i så fall!
Mer!

susanne_eco@hotmail.com

Pliiiiis =)