lördag 30 augusti 2008

07.30, lördag morgon

07.30, lördag morgon. Jag brukar inte gå upp så okristligt på lördagar. Vi masar oss upp vid 9-rycket. Nu är det andra vanor. Simskola: Teknik 1. Man är ju en engagerad förälder, typ.
Om 2 veckor skall även Lilleman med. Hans simskola drar igång 15 minuter efter Slarvans, vid 08.45. Jag planerar att jag skall sitta i bastun 45 minuter varje lördag. Vad fräsch och rödkindad jag kommer att vara hela hösten... Det kanske till och med blir så att jag låter Mannen bygga den där bastun han tjatar om i alla fall. Jag kanske kommer bli bastu-biten...
Nog om det.
Efter simskolan bär det av till IKEA. Löning och ny katalog = många människor = psykbryt från Mannens sida. Ingen plats för Lilleman på "Småland" = psykbryt från min sida. Vi får se om vi kommer hem med hela lista och som en hel familj. Tänk på min man idag. Han behöver det!

3 kommentarer:

Ninne sa...

Det finns mentala regler för sånt: don't do it!
Jag beder en stilla bön för din man och är mycket tacksam att jag inte är med. Jag vägrar IKEA på lördag, även när det inte är lönehelg!

Anonym sa...

Vad är det med män och IKEA? Det finns ju inget bättre än att gå där och titta på smarta lösningar!

Men, men jag håller tummarna för att Lilleman fick sin plats och att mannen klarade av att folk gick för sakta i gången.

Anonym sa...

Simskola har varit vårt eviga lördagsnöje sedna tidernas begynnelse. Fast inte i höst. Hoppas ni hade det bra!

Kram,
annaSv