onsdag 6 augusti 2008

Livet på kusten - på Sotenäs mål

Idag har det vurit själlit vär.
Vi tog båden ut på holmarne. Det var egrann uvär på sjön. Jag fick sia till Lilleman att sedda ner i båden flere gånger. Vi logge på en pen holme helt sjöl. Efter en stund kände vi oss lite uggna och tog båden him. Det blev en goppete tur. Men det gör inget för syna är så pen: sjöbuer, mågar & van.
Sen var det dags med en tur till Smojen. Jag ska sia att vi inte var ena. Det var kärar, kärringar, ongar och annet löst folk.
Vi köpte götta, men fick snart nåck. En enkel spörra: Vad gör alla mensker på brygga i Smojen?

Kärarna grillar himsktet goa grejer. Nu är jag hölsulten och ska eda egrann mad. Sen skall jag språga och bli drocken, för sån e jag.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Grattis till ditt bästa blogginlägg nånsin.

Anonym sa...

Jaha, ja. Säger du det!?

*asg*

Kram,
AnnaSv