måndag 4 augusti 2008

Utmaning

Utmanad av 5 varje dag och här kommer mina svar.

1) Vad åt du till frukost?
En tallrik med Ekologisk Lätt A-fil med musli, 2 smörgåsar, en kopp the och 2 muggar kaffe. Jag älskar semester.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Leijonet på semester i Halland. Jag ville veta om det regnade på dem också. Och det gjorde det.
4) Vilken färg har din dator?
En svart, en vit och en silvrig.
5) När var du arg senast?
På jobbet i fredags.
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Svårt. Det finns många fina minnen. Men jag måste säga skolavslutningarna i Domkyrkan.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Osäkerheten.
8) Yoga eller löpning?
Inget av det.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Om jag skall laga själv: köttfärssås. Om jag blev bjuden oxfilé.
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
SLA, GP, Plaza Interiör. Aftonbladet på nätet.
11) Favoritkaraktär i deckare?
Martin Beck och Gunvald Larsson i de gamla Sjöwall - Whallöf böckerna.
12) Teveprogram du aldrig missar?
CSI (Radioprogram: Melodikrysset)
13) Vem är du avundsjuk på?
Många. Jag är en ganska avundsjuk person. (Men dock inte missunnsam) Men jag kommer inte på en enda i skrivandes stund. Konstigt!
14) Din bästa revansch?
Revansch? I livet? Oj. Jag kan inte påstå att jag känner mig i något större behov av en revansch.
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Sämsta: Jag har aldrig haft någon direkt dålig chef, men min förra var kanske inte rätt person på rätt plats. Bästa: Mina chefer i Kungshamn var bra, fast på väldigt olika sätt.
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta?
Konstig polsk korv. Den ser äcklig ut, luktar äckligt och smakar äckligt.
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Jag skulle gärna vilja sitta ned och prata med många offentliga personer. Ett snack för mig innebär att tala någon tillrätta, då skulle jag vilja prata med G W Bush.
18) Kaffe eller te?
Kaffe med mjölk.
19) Hur ofta är du på IKEA?
5-6 gånger om året.
20) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa?
Resor (bila i USA, Australien, Kina, vinterresor i alperna och svenska fjällen. Köpa hus på kusten (Mannen hittade ett igår på en egen ö, det kostade 10 000 000. Betala lån, utbilda mig inom papper och pärmar, starta eget fik.

3 kommentarer:

En Lisa... sa...

Vadå utbilda mig inom papper och pärmar? Vad betyder det? Scrapbooking och sånt?

Ke.Li sa...

Jag skulle vilja jobba med organisation och logistik.

En Lisa... sa...

Ja, men det skulle du säkert passa utmärkt för. Det räcker ju med att läsa bloggen så inser man att organisation is your middlename. Kan du inte plugga till något sånt? Finns väl KY-utbildningar? Kanske jobbigt med ekonomin förstås.