lördag 9 augusti 2008

Resumé lördag

Började lungt och fint. Gick upp vid 10. Det är skönt att ha tv-barn, som gillar att mysa framför tvn på helgmornar (och hela sommarlovet!).
En seg förmiddag drog sig fram, där ingenting blev gjort, förutom att jag la ut fler auktioner på Tradera.
Vid 13.30 kom vi oss i alla fall iväg mot badhuset i hemstaden, via stan, där vi bor. Det blev en tur till rean på Lindex, eftersom de hade halva rea-priset. En mängd strumpor senare, var vi påväg.
Väl på badhuset och efter 2 timmars badande skulle vi gå upp och duscha, men det ville inte Lillisen. Hon VRÅLADE i ca 20 minuter inne i dusch och omklädningsrum. Hon ville bada mera: "Badda! Badda!" Jag fick gå och hämta tillbaka henne flera gånger när hon stod och bankade på dörren ut i badhuset.
I bilen fick barnen höra en salva om: "Vi hjälper varandra i vår familj!" "Om vi skall kunna åka till badhuset fler gånger så måste ni..." osv osv. Det barnet som borde ha fått höra läxningen först och främst är alldeles för liten för att förstå...

Jag vet ju var felet låg: Lillisen sov ingenting idag och det straffar sig direkt.

Nu sover Lillisen för natten och jag har lugnat ner mig. Nu behöver vi en god natts sömn!

Inga kommentarer: