fredag 1 augusti 2008

Sista dagen innan ledigheten

Idag gör jag sista dagen innan jag går på 2 veckors föräldrapenning. Det känns skönt att vi snålade så med dagarna när barnen var små, så att vi kan vara lediga länge på sommaren. Just nu känns det helt rätt!
Det skall bli kul att komma tillbaka till jobbet om 2 veckor. Då är alla tillbaka efter lov och semestrar, då skall vi starta upp med våra nya grupper. Just nu är det mest väntan...

Vi skulle åkt till svärmor ikväll och påbörjat vår vecka på kusten direkt efter jag slutat jobbet vid 17. Men jag orkar inte riktigt det. Vi skjuter på resan en dag. Jag vill packa i lugn och ro, kanske stryka lite och städa av toaletterna innan vi åker. Mannen vill fixa lite till i Slarvans rum, som vi (han) renoverar just nu. Jag är mest med i planerings- och målningsstadiet.

Jag känner lite för räkor ikväll, men det misstaget gör vi inte fler gånger... Det är aldrig smart att äta räkor första dagen efter soptömmning och det dröjer 2 veckor till nästa. Det luktar f-a-n i 2 veckor. Speciellt när tunnan står i gassande sol!

Inga kommentarer: