torsdag 18 juni 2009

Att prioritera!

Dagen innan midsommar och jag kan kompa ut 3 timmar på eftermiddagen.
Skyndar mig för att hämta barnen och inleder en fixareftermiddag hemma.
Så vad är viktigast innan morgondagens sillunch, med goda vännerna?
Att städa toaletterna?
Stryka all stryktvätt?
Dammsuga?
Eller bygga ihop Malmbyrån till nedre hallen?

Jag valde byrån.
Inte smart.
Nu är byrån halvbyggd och jag har tröttnat.
Det är hur stökigt som helt i nedre hallen.
Ingenstans är det dammsuget och jag har inte bäddat rent, som jag hade planerat.
Men, va fan, det blir midsommar, regn och nubbe i vilket fall som helst, så vem bryr sig?

En liten passning till Lena, bara: här är det inte städat, så skit i städningen du också, så känns det inte lika illa för mig...
Men titta gärna på den fina byrån. Den har jag byggt!

2 kommentarer:

Sus sa...

Bullaren minsan =)
Brukar du käka pigepatter där du också?
Min svärmor är galen i dem.

Anonym sa...

Va, fan! Vi skall väl dricka nubbe och ha kul. Jag skiter i dammhusdjuren dom får du kela med själv.
Vi ses i morn.
/Lena