lördag 20 juni 2009

Gårdagen

Jag hade planerat upp gårdagen bra.
Sillunch hemma hos oss, midsommardans i stadsparken och sedan buss ut till landet och grillkväll. Midsommardansen improviserades till dans runt ett soffbord med en 2 dm hög bordsflagga. Men det var barnen som fick bestämma om vi skulle ut i regnet eller inte. Dom valde inte. Kloka barn...
Bussen till landet gick 16.38 och vi slapp springa, vi var fint i tid.
Att jag sedan inte tittat hur långt bussen gick var ju kanske ett misstag som jag får ta på mig. Bussen gick inte ens halvvägs ut till landet, utan bara till en bensinstation ett stenkast från vårt hus. Orka!
Men eftersom det var midsommarafton och vi så lagom salongsberusade och barnen så väluppfostrade, så bestämde den rara busschaufören sig för att köa oss ända ut. Det faktum att han inte hade en maskin för att stämpla kortet, gjorde att vi fick åka gratis.

Väl framme tog jag en powernap i grillmästarens soffa, efter det bjöds jag både på mat och vin.
Mannen vann pokerspelet och jag höll på att somna igen när vi fick vänta 1,5 timme på taxin hem. Klockan 03.00 låg jag tryckt i min säng.

Jag hängde med till slutet i alla fall!

Inga kommentarer: