fredag 12 juni 2009

Strul

Okej, lång historia kort.
Jag har sökt utbildning som kräver minst 4 års yrkeserfarenhet.
Jag fixar intyg från mina 2 senaste anställningar, vilket ger 4 år dubbelt upp.
Skickar in till studera.nu.
Väntar 3 veckor och inget händer.
Ringer till studera.nu och frågar om mina handlingar kommit in.
Får lugnande svar.
Väntar 2 veckor och inget händer.
Ringer till studera.nu och frågar igen om mina handlingar.
Får lugnande svar.
Igår får jag mail från Högskolan i Skövde, ett av de 3 lärosäten jag sökt.
Jag har inget som styrker mina yrkesmeriter.
Först: Orka!
Sedan blir jag skogstokig!

Ska det vara så svårt att sköta sitt jobb?

Så nu måste jag givetvis skicka in nya handlingar till studera.nu och sedan till Högskolan i Skövde direkt, eftersom förtroendet för att mina handlingar kommer behandlas på studera.nu inom antagningstiden är minimala. Det värsta är att Skövde var mitt 3:e alternativ. Jag vill komma in på distansutbildningen i Kalmar. De har inte hört av sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag önskar dig STYRKA och TÅLAMOD! Minns att mot dumhet kämpar även gudarna förgäves. Men nu hoppas jag givetvis att det inte ska vara SÅ hopplöst!
Ma