torsdag 28 januari 2010

Nr 2

Idag är det dax för barn 1 och 2 att ta spruta nr 2.
Den stora är överlycklig, bara tanken på att drabbas av svininfluensan gör att hon skulle ta 10 sprutor om det behövdes. Mitt äldsta barn har något av bacillskräck. Så har hon ju inte varit sjuk på ganska många år heller.
Barn nr 2 bävar. Han vill inte. Men jag vill, så vi får väl se hur det går. Jag har sagt till honom att det inte gör ondare än ett hårt skott på benet och att han får det varje dag. Det kunde han relatera till.
Barnen på jobbet har varit mycket sjukare efter spruta 2, så vi får se om det blir en pluggdag för mig på fredag, eller en vab-dag.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Tack för påminnelsen, tack vare dig blev även mina vaccinerade idag, den yngsta fick t o m första dosen. Nu är det bara B kvar.

Ke.Li sa...

Tänk vad ett blogginlägg kan betyda! Ser fram emot vår "date" i maj!