fredag 1 januari 2010

Så här TROR jag det var...

2000
Mannen och jag får vårt första barn. Vi flyttar från 2:an till en 3:a i etage.
Jag fikar på mig 10 kilo.

2001
Jag går ner 15 kilo genom hård diet och träning. Får fast tjänst och börjar jobba i augusti.
Min farfar går bort.

2002
Blir gravid med vårt andra barn. Ett mellan år.

2003
Vår son föds. Vi bestämmer oss för att flytta till Västergötland. Mannen får ett nytt jobb.
Jag gör en abort.

2004
Jag får en fast tjänst och börjar jobba. Vi flyttar från tråklägenhet till ett toppen radhus närmare stan. Vi blir avlastningsfamilj åt två flickor. Slarvan får löss. Mormor går bort.

2005
Mannen slutar snusa. Vardagspusslandet tar fart. Fyller 30 år och får en överraskningsresa till London av Mannen i present.

2006
Blir gravid med vårt 3:e barn. Får havandeskapsförgiftning och ligger inlagd 1 vecka innan jag blir igångsatt. Vi åker till Sunne och njuter några dagar på SPA, min 30 års present från Mannens familj.

2007
Ett skönt föräldraledigt år! Åker på en underbar semester på Kreta. Gifter mig med Mannen. Köper Huset i Öster.

2008
Börjar jobba igen. Lillisen börjar dagis i januari. I augusti byter barnen förskola. Vi renoverar, dränerar och målar, målar, målar. Jag går ner 15 kilo med GI-metoden. Åker på bröllopsresa till Prag. Vi upplever Calvis vita stränder.

2009
Jag börjar plugga till gymnasielärare. Lilleman börjar skolan. Lillisen slutar med napp. Jag går upp 5 kilo.

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Gott Nytt 2010!

Tudorienne sa...

Ett imponerande decennium!

AnnaSv sa...

Tänk vad mycket som ryms i ett decennium!? Ny fyller vi ett nytt! ;)

God fortsättning!