söndag 31 januari 2010

Nu är jag arg igen

Jag sitter med Försäkringskassans beslut i handen och har till på tisdag på mig att överklaga.
Jag blir så arg och ledsen bara av att läsa beslutet. Det handlar inte om miljoners miljarder, utan för min del, en ren princip. Det finns givetvis dom som har värre problem än jag med FK, men jag gillar inte att bli felbehandlad, även om det handlar om SGI och några hundralappar när någon blir sjuk. Vi får verkligen hoppas att jag står på benen. Jag har inte råd att bli sjukskriven nu, innan jag pluggat färdigt och kunna gå på heltid igen.

Jag undrar varför jag måste vara så ärlig. Varför jag inte bara kunde fortsatt och tagit ut föräldrapenning på 25 % och titta mellan fingrarna på mitt eget samvete, men det går givetvis inte. Varför kan inte jag småfuska som andra? Att jag jobbar 75 % och pluggar 50 % har inget med saken att göra. Jag studerar inte inom ramen för mitt eget område. Att vara fritidspedagog, mina vänner, är att vara i en dead end.

Hej hopp, vilken liten lärka jag är!

Googla överklaga försäkringskassans beslut så kan man ju fatta att det är många som inte är nöjda...

1 kommentar:

Ke.Li sa...

Syrran: "Fan, skall du bli politiker eller?"

Betyder: Vill du inte ha några stackars lik i din garderob?