onsdag 3 augusti 2011

Onsdag

Om 4 dagar börjar vardagslivet igen. Mannen och jag är tillbaka på våra jobb. Barnen till dagis och fritids. Dags att vända tillbaka dygnet för barnen och att synka våra kalendrar. Mannens jobb-resande tar fart och vi måste stämma av var svagheterna i våra veckor ligger.
Mina lediga fredagar byts ut mot ledig onsdag. Det kan väl funka? Jag älskar att jobba deltid och inser att det är ren och skär lyx att vi anser oss ha råd med det.
På jobbet har jag 30 nya barn att lära känna plus två nya kollegor att skola in. Det kan bli tuffa veckor!

(Och jo, jag pensionssparar för att uppväga min dåliga tjänstepension.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskade mina lediga onsdagar! Veckorna blir så korta. Sen var jag tvungen att byta dag och det blev måndagar. Inte så bra dag. På måndagar är jag och barnen sällan trötta.