tisdag 23 augusti 2011

Taberas!

Ikväll grillade vi. Sedan dukade vi upp på altanen. En utflykt hemmave.
Mysigt.
Barnen käkade korv och bröd i mängder!
Att jag hade gjort potatismos till var mycket uppskattat.
"Men jag gillar inte pulvermos.", sa Ettan.
Nähä. Men det var just vad det var det. Tänk vad en klick smör kan göra!

Att vara med familjen är som balsam för själen. Det arga och frustrerande från jobbet rinner av. Att jag skriker högt för min verksamhet och för barnens rätt till mer resurser lägger sig längst bak av tankarna. Ikväll har vi mer pratat om hur gott det är med rostad lök och hur roligt det skall bli att åka på kusin Axels kalas. Jag skulle vilja hinna prata med mina fritidsbarn om samma sak: rostad lök och kalas.

1 kommentar:

Chrissan sa...

Myys!
Vi kör familjekväll imorgon, med cirkusbesök.