torsdag 16 oktober 2008

Perspektiv

När jag kommer hem från jobbet ägnar jag 30 minuter åt grusiga stövlar, galonställ, sätter på en tvätt, viker torr tvätt och dammsuger hallen.
Föräldrarna på mitt jobb ägnar förhoppningsvis 30 minuter åt att diskutera varför det är fel att kalla sin fröken för hora. Eller varför det är farligt att slänga bandymål och bandyklubbor bland bandyspelande 6 åringar. Eller varför det är olämpligt att springa ute barfota i +6 grader regn.

Jag är så lycklig att jag har sunt förnuft och en bra grundtro på min roll som mamma. Den dagen de ringer mig på jobbet och meddelar att min son/dotter svurit åt sin fröken och gått bersärk på skolgården, har jag misslyckats någonstans...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ös på och STÅ PÅ DIG. verkar behövas!
Ma

Anonym sa...

Jag gillar verkligen inte ditt jobb.

Kram Stina

Ke.Li sa...

Nu vet ju ni som känner mig att jag inte är en hora. Vissa saker gör jag gratis! Det var riktat till min 65 åriga kollega.

Anonym sa...

Visst undrar man ibland? Häromdagen berättade jag för en mamma att hennes son hade spottat och sparkat på ett annat barn. "Du kan väl säga till honom?" svarade hon.

Eh... som om jag INTE skulle säga åt honom? Jag svarade: "Kanske ska även DU säga till honom?"

Hade en lärare berättat samma sak för mig hade jag blivit VANSINNIG på min son. OCH jag hade tagit det som ett enormt misslyckande.

Kämpa på!

Kram,
AnnaSv