torsdag 30 oktober 2008

Tufft läge

Jag är en tv-oman. Jag älskar att titta på tv. Det har jag alltid gjort. Den enda serien jag inte följde under min uppväxt var V (för mamma och pappa tyckte att jag var för liten) och Rederiet.
Jag vet inte hur många gånger jag har förfestat till Robinson eller ställt klockan dagen efter för att kolla reprisen av Tre kronor.

Ikväll har jag det jobbigt. Först klockan 8, när jag sitter med lillisen i knät med kvällsvällingen är det INGENTING. Jag hatar bantar program, alla utom Blossoms första säsonger av Topform och ikväll är det 2 av det sämre slaget. Jag har viss förkärlek för reality serier men SOS Gute är sådär. Jag borde kanske orka med att titta på Hype på 2:an, men jag är inte så hypad.

Sedan klockan 9 kör det ihop sig rejält.
1:an visar Höök och jag älskar svenska krim-serier.
3:an har säsongstart på Nytt läge. Vi hade inte 3:an under en period, men jag har sett alla avsnitt på webb-tv. Jag är hemnet-knarkare och har en viss förkärlek till just detta program. Sedan gillar jag Tom, som är en av inredarna i det programmet.
4:an har säsongstart på Medium. Jag älskar Alison och hennes man. Till och med min man, som inte är så inne på det övernaturliga och spirituella gillar den här serien. (Det lutar starkt åt Medium...)
5:an visar Criminal Minds och är en typisk amerikans FBI serie. Den går bort eftersom 5:an kommer visa reprisen på den minst 3 gånger i väntan på en ny säsong.

Det kommer bli så att Mannen får välja: Höök eller Medium.

7 kommentarer:

Karin sa...

Hahahahaha... du är sååå rolig och jag känner igen mig sååå mycket :-)

(ja, det är jag, Karin, jag har hittat dig här också!)

Som bevis på att jag har sett ALLT, och då menar jag alls kan jag berätta att jag nyligen vann en lek där man skulle gissa signaturmelodier. Jag tog 21 av 24. Och då snackar vi allt från Melrose Place till signaturmelodin till Magnum PI och A-Team (har gått massor av konstiga serier när man suttit uppe på nätterna och ammat) I början av leken tyckte kompisarna det var lite roligt, men i slutet undrade de om jag inte var lite sjuk... eller om jag inte hade något liv kanske...

Ke.Li sa...

Du får gärna läsa här också om du vill! Jag försöker att inte skriva om samma saker!
Jag kan fortfarande inte se din blogg, om du undrar varför jag aldrig kommenterar!?

Min stora syster brukar fråga: "Måste vi titta på tv?"
Nej, men vad skall vi göra då, undrar vän av ordning? "Prata" Prata? Vad menar hon då?

Tudorienne sa...

Ja du. Prata, samtala, kommunicera. Kärt barn har många namn. Bra att du tipsade mig om att det är Medium ikväll. De tv-serier jag ser är de du har tvingat mig att se istället för att prata.

Karin sa...

Ja du, jag är en sådan här lurig människa som läser andras bloggar, men inte har någon själv. *skammens rodnad har jag nu på mina kinder*
Men jag finns på facebook... Vet inte vad du kan se av mina kommentarer, men sök du på mitt efternamn och förnamn så hittar du mig garanterat...

Karin sa...

Tillägg; för oss i tvvärlden idag blev det cold case kl 20 på kanal 9 och Criminal Minds på femman.

Anonym sa...

Och ytterligare kuriosa, jag valde Medium. Jag tror inte ett skvatt på övernaturliga fenomen & sånt, men jag gillar Joe, mannen, han reagerar prexis som jag hade gjort!
/Mannen

Ke.Li sa...

För oss blev det SOS Gute och sedan Medium, precis som Mannen just kommenterade. Efter det Nyheterna.